Wysokie kominy, maszty lub inne konstrukcje stalowe mogą stanowić przeszkodę lotniczą, co wiąże się z dużym zagrożeniem życia lub zdrowia osób korzystających z obiektów latających lub poruszających się po konstrukcji czy przebywających w ich sąsiedztwie. Z tego powodu określone budowle należy w odpowiedni sposób oznakować. Rozróżnia się dwa rodzaje oznakowania przeszkodowego: nocne i dzienne. Te pierwsze uwzględniają montaż oświetlenia przeszkodowego, dzięki któremu nawet najwyższe budowle nie pozostaną niezauważone przez pilotów lotniczych. Oznakowania dzienne obejmują malowanie przeszkodowe.
Procedura malowania przeszkodowego została dokładnie opisana w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury. Przepisy określają standardy kolorystyczne oznakowań, układ oraz proporcje. Przy wykonywaniu tej pracy zwracamy szczególną uwagę na zgodność ze wszystkimi zaleceniami, ponieważ od tego zależy bezpieczeństwo użytkowników konstrukcji oraz obiektów latających a także brak zmartwień inwestora w przypadku nieprawidłowości. Zawsze używamy przeznaczonych do tego typu oznakowań farb RAL 3020, które znane są z wysokiej postrzegalności nawet w niesprzyjających warunkach atmosferycznych.
Najczęściej wykonujemy malowanie przeszkodowe przy okazji antykorozji konstrukcji stalowych. Podczas nanoszenia zabezpieczeń antykorozyjnych sprawdzamy ogólny stan konstrukcji i ewentualnie zalecamy wykonanie dodatkowych prac.
Jeżeli nie jesteś pewien, czy Twoja konstrukcja wymaga oznakowania, zadzwoń i podaj nam odpowiednie parametry, a my sprawdzimy czy normy określają konkretny sposób oznakowania takiej budowli. Pamiętaj, że to, iż mamy siedzibę w Warszawie nie znaczy, że działamy tylko w jej obrębie! Chętnie wykonamy prace na wysokości również w innych częściach Polski. Zadzwoń, a omówimy szczegóły!